🎬🎤ɱყ ῳɛცƖơɠ🌠🧩🎬🎤ɱყ ῳɛცƖơɠ🌠🧩، تا این لحظه: 2 سال و 8 ماه و 16 روز سن داره
🥰👩🏻‍❤️‍💋‍👨🏻بابا مهدی 👩🏻‍❤️‍💋‍👨🏻🥰🥰👩🏻‍❤️‍💋‍👨🏻بابا مهدی 👩🏻‍❤️‍💋‍👨🏻🥰، تا این لحظه: 41 سال و 8 ماه و 9 روز سن داره
🤩نلین کوچولو🤩🤩نلین کوچولو🤩، تا این لحظه: 2 سال و 9 ماه و 20 روز سن داره
🥰😇مامان مهناز😇🥰🥰😇مامان مهناز😇🥰، تا این لحظه: 41 سال و 10 ماه و 17 روز سن داره
ραηιѕα-پانیساραηιѕα-پانیسا، تا این لحظه: 14 سال و 2 ماه و 18 روز سن داره
😍αятιηαدختر خالم😍😍αятιηαدختر خالم😍، تا این لحظه: 18 سال و 5 ماه و 30 روز سن داره
طرفدار ایمجین درگنز شدنمطرفدار ایمجین درگنز شدنم، تا این لحظه: 2 سال و 8 ماه سن داره
تولد شمار سنتو رفتنمتولد شمار سنتو رفتنم، تا این لحظه: 3 سال و 9 ماه و 24 روز سن داره
علاقه ام به سبک راک پاپعلاقه ام به سبک راک پاپ، تا این لحظه: 2 سال و 7 ماه و 24 روز سن داره
تولد پاتر هد شدنمتولد پاتر هد شدنم، تا این لحظه: 5 سال و 7 ماه و 18 روز سن داره
تولد گریفیندور شدنمتولد گریفیندور شدنم، تا این لحظه: 5 سال و 7 ماه و 17 روز سن داره
اشنایی من با موسیقیاشنایی من با موسیقی، تا این لحظه: 6 سال و 7 ماه و 9 روز سن داره
شاهان shahan👶🏻❤️شاهان shahan👶🏻❤️، تا این لحظه: 1 سال و 7 ماه و 6 روز سن داره

🌠📚🤩Love❤️Psychologist👩🏻‍⚕️and 💫literature

literature is life

سلاممم سلام

1402/4/21 1:18
60 بازدید
اشتراک گذاری

سلام به همگی الان واقعا عصبانیم چرا یادم رفته بود نی نی وبلاگی هم هست

اول از همه تابستون رو شادباش میگم بهتون

با اینکه الان ۲۱ ام هستش

راستش شاهان کوچولو مریض شده و ویروس گرفته الان چون ساعت ۱ نصفه شبه گفتم ۲۱ ام هستیم وگرنه امروزی که گذشت ۲۰ ام بود

خلاصه یه ویروسی گرفته که خالم و دخترخالمو دربه در راهی مطب و دکتر و بیمارستان کرده

بچم نلین امروز تولدش شه مثلا ولی بخاطر شاهان افتاد عقب و معلوم نیست چی به چیه

از این رو ۲۶ ام تولد یکی از دوستام هلناست که باید برم تالار کلاسیک نارمک ولی امیدوارم تولد نلین اونقد دیر نشه که مجبور شم اینو نرم

الانم ارتینا دخترخاله کوچیکم اومده خونه ما ساعت ۶و ۳۰ با کوبوندن در  و سروصداهاش خونه و ترک میکنه و  میره مدرسه

منم که از هفته اول مرداد شروغ میشه مدرسم

امثال یذره دیر تر شد

خلاصه که برنامه تابستونم این شده👇🏻

روزای فرد از ساعت ۸ و ۱۵ شب تا یه ربع به ۱۰ کلاس زبان دارم

دو روز در هفته هم میرم تنیس چهارشنبه ها ساعت ۷ تا۸ میرم و یه جلسه دیگه هم هروقت وقت مربی خالی باشه میرم چهارشنبه هارو با دختر داییم اندیا میرم

کلاس سنتورم هم یک هفته درمیون روز های سه شنبه ساعت ۲ تا دونیم یا یه ربع به سه هست

باشگاه بدنسازی رو با برنامه و مربی گرفتم که تو کل ماه باید هشت جلسه برم ساعت و تایمشم هرموقع بخوامه تا وزن کم کنم یذره

کماکان شنا هم میرم 

خلاصه که خیلی فشردس🤗

از اتفاقات اخیرم بگم براتون پنجشنبه دو هفته پیش راکت تنیس HEADخریدم الان تبلتم دست ارتیناس چون ساعت کوک کرده و نمیتونم عکس بزارم ازش

معدلم ۲۰ شد مجددا درضمن یه درخواست دارم هرکدوم از دوستان که از پایه هفتم به بالا هستش بهم نحوه محاسبه معدل تو مدرسشون رو بگه

مثلا چجوریه و چه قواعدی رو مدرسه داره خلاصه توضیحات رو یا اینجا تو کامنتا بگه یا اگه دوست نداشت تلگراف بده من بخونم ممنونم ازتون

درباره کتابام هم بگم الان ملت عشق رو دارم تموم میکنم درباره شمس و مولاناس که فوق العادس

منتها داستان رمان رو زیاد دوست نداشتم درواقع نویسنده (الیف شافاک)که اهل ترکیه هستش به داستان واقعی یه رمان اضافه کرده درباره زندگی یه خانومی که قراره این

کتاب رو تموم کنه و به انتشارات دربارش گزارش بده که تو زندگیش فراز و نشیب داره کلا اینو از سایتا خوندم ولی چون زیاد مناسبم نبود من فقط مربوط به شمس و مولانا رو

خوندم چون انگار دوتا کتاب درهم امیخته شده یکی درباره مولانا و شمس و دیگری درباره زندگی یه زنه

ملاصدرا تموم شد و اگه ملت عشق تموم شد میرم سراغ دنیای سوفی که فوق العاده تره و درباره حکمت افلاطونیون و فلاسفه هستش

اونم تموم شه نوبت کتاب شاه عباس نوشته دیوید بلو رو میخونم

خلاصه اگر مولانا رو دوس دارین این دوتا کتابو بخونین

۱-ملت عشق

۲-شمس من و خدای من

فلسفه دوست دارین

۱-دنیای سوفی که بیسیک و پایه یادگیری فلسفه اس

۲-ملاصدرا که پیشرفته تره

۳-اسپینوزا که با ریاضی اثبات کرده فلسفه رو ولی باید پتانسیل بالایی داشته باشین چون ممکنه از مسیر منحرفتون کنه و شک و تردید ندازه به جونتون

۴-کتاب های مربوط به شیخ بهایی و میرداماد 

شعر دوست دارین

۱-یک گلستان رازقی گلچین شعر های شعرای معاصر هست

۲-احمد شاملو

۳-حمید مصدق

۴-مثنوی معنوی

۵-قیصر امین پور

۶-حافظ

۷-اما غزلیات شمس که زیباترین اشعار مولانا رو دربر داره

خلاصه کتابای فانتزی و ایناهم من اصن نمیخونم

امیدوارم ناراحت نشید اما کتاب درواقع یعنی چیزیزیست که به علم تو اضافه کنه

بقیش سرگرمیه

پسندها (1)

نظرات (2)

سایهسایه
21 تیر 02 14:35
نه ملت عشق با وجود خوب بودنش خیلی اغراق آمیز به موضوعاتی پرداخته که هیچ سندیت تاریخی نداشته و ندارد.
مثلا راجع به احوالات شمس بیشترشون توی مقالات شمس نبودن
کتابهای دیگه ای هم هست ولی فعلا چون نخوندم نمیتونم نظرات پیش از خوندن بدم.
♫ღP͟͟͟͞͞͞a͟͟͟͞͞͞n͟͟͟͞͞͞i͟͟͟͞͞͞s͟͟͟͞͞͞a͟͟͟͞͞͞ღ♫
پاسخ
اره درباره شمس و مولانا اگر تونستی بازم معرفی کن
سایهسایه
21 تیر 02 14:38
شیخ بهایی از نظر من لطیف ترین تضمین دنیا رو کرده...
تا کی به تمنای وصال تو یگانه
اشکم شود از هر مژه چون سیل روانه
خواهد به سرآید شب هجران تو یا نه
(ای تیر غمت را دل عشاق نشانه
جمعی به تو مشغول و تو غایب ز میانه)
رفتم به در صومعه عابد و زاهد 
دیدم همه را پیش رخت راکع و ساجد
در میکده رهبانم و در صومعه عابد
گه معتکف دیرم و گه ساکن مسجد
یعنی که تو را می طلبم خانه به خانه
(تا همینجا حفظم بقیه اشو سرچ کن😂😂💔)